Dijitalleşmek artık her alanda önemli - MALL REPORT

http://www.mallreport.com.tr/gundem/dijitallesmek-artik-her-alanda-onemli/1154

11.04.2017 - 09:49

Dijital teknolojilerin AVM’lerin her departmanında önem kazandığına dikkat çeken Erzurum Palerium AVM Genel Müdürü Musa Keskin, “Dijital dönüşüme ayak uyduran ve inovatif yaklaşımlar geliştirebilen AVM'ler, müşteri sadakatinin sürdürülmesi, yeni müşteri kazanılması ve AVM'nin sürdürülebilir olması bağlamında önemli avantaj sağlıyor” dedi. 

AVM’ler için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Gelişmiş ülkelerin artık endüstri 3.0'ı da bitirerek, endüstri 4.0'a geçiş yaptıkları bu dönemde, yazılım sistemleri ile bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan devrim niteliğindeki teknolojik gelişmeler, perakende sektöründe de önemli değişimleri beraberinde getirdi. Bir ürün veya hizmetin tasarım aşamasından, üretim, satış ve pazarlama ile satış sonrası verilen hizmetler sürecindeki aşamalar tamamen dijital teknolojilerle yürütülebiliyor. Bu kapsamda her türlü veri daha kolaylıkla toplanıyor ve bilimsel olarak analiz edilebiliyor. Dijital teknolojiler, daha geniş müşteri kitlesine ulaşmak ve yapılan kampanyaları ve etkinlikleri daha geniş kesimlere duyurabilmek, müşteri memnuniyetini artırmak gibi maksatlarla pazarlama departmanlarında öne çıkan bir kavram gibi görünse de, muhasebe departmanından güvenlik alanına kadar bir AVM'nin her departmanında büyük önem kazandı. 

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak AVM’lere ne katar? Yenilikçi AVM olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Başarılı bir AVM'nin özelliklerinden biri de, müşteri memnuniyetini artırması, bunun için de müşterisini tanımasıdır. Bu anlamda dijital dönüşüme ayak uyduran ve inovatif yaklaşımlar geliştirebilen AVM'ler, müşteri sadakatinin sürdürülmesi, yeni müşteri kazanılması ve AVM'nin sürdürülebilir olması bağlamında önemli avantaj sağlıyor. Örneğin sadece mağazalarda değil, AVM yönetiminde de, artık geleneksel pazarlama stratejileri yerine, omni-channel pazarlama stratejisinin kullanılması, sürekli yürütülen CRM uygulamaları, gelişmiş muhasebe programları ve gelişmiş güvenlik sistemlerinin kullanılması bu kapsamda önem arz ediyor. Bilişim teknolojilerindeki bu tür değişen trendlere ayak uyduran ve bu yönde yönetim tarzı uygulanan AVM'lerde müşteri memnuniyeti artacak, bu da müşterinin AVM'yi daha sık ziyaret ederek ve alışveriş yaparak AVM'nin sürdürülebilir olmasına katkı sağlayacaktır. 

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, AVM’ler bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
İçinden geçtiğimiz bu zorlu sürecin AVM’lerde en az hasarla atlatılması için, müşteriyi tedirginliğe sevk eden güvenlik sorunlarının AVM’de olmadığına dair müşterilerde yaratılacak algı ile ekonomik durgunluğu azaltacak ve alışverişte canlılık yaratacak kampanya ve etkinlikler yoğun bir şekilde devam etmelidir. Yaratılmak istenilen güvenlik algısı ile yapılan etkinliklerin müşteriye duyurulması ve müşteri beklentilerinin analizinde ise dijital sistemler ve yazılımlar AVM yönetimlerinin en büyük yardımcısı olacaktır.

ÜST