“KRİZLERE KARŞI PROAKTİF HAREKET TARZI GELİŞTİRİLMELİ” / “PROACTIVE COURSE OF ACTION MUST BE DEVELOPED AGAINST CRISES” Mall Report

http://www.mallreport.com.tr/node/407

Erzurum Palerium AVM Genel Müdürü Musa Keskin, “Yaşanabilecek krizlerin olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla siyasi ve ekonomik gelişmeler mutlaka yakından takip edilmelidir” dedi. 

Musa Keskin, Director General of Erzurum Palerium Shopping Mall, stated: “Political and economical developments must definitely be followed closely in order to eliminate negative impacts of the potential crises”. 

“AVM YÖNETİCİLERİ VE PERAKENDECİLER MUTLAKA KRİZ YÖNETİM PLANI YAPMALI!”
“Ülkemizde son dönemlerde yaşanan siyasi ve ekonomik gelişmeler ve halkın yoğun olarak bulunduğu yerlerde meydana gelen ve çok sayıda masum insanın hayatını kaybetmesine neden olan terör olayları, halkın kalabalık yerlere gitme konusunda çekingen davranmasına neden olmuş, bu durumda AVM’ler ziyaretçi sayılarında düşüşler yaşamıştır” açıklamasında bulunan Erzurum Palerium AVM Genel Müdürü Musa Keskin, “Dolayısıyla ülkemizde ve küresel piyasalarda yaşanabilecek krizleri önceden tahmin edebilmek, gerekli önlemleri önceden alabilmek ve yaşanabilecek krizlerin olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla siyasi ve ekonomik gelişmeler mutlaka yakından takip edilmelidir. Perakende sektör yöneticileri ile AVM yönetimlerinin, krizler yaşanmadan önce de mutlaka, bir Kriz Yönetimi Planı yapmaları ve krizlere karşı proaktif bir hareket tarzı geliştirmeleri gerekir” dedi ve sözlerine, “Bir Kriz Yönetim Planı’nın en önemli fonksiyonlarından biri, halkla ve basınla olan ilişkilerdir. Erzurum Palerium AVM olarak kriz yönetim planımız kapsamında, kurum içi ve kurum dışı iletişimimizi çok güçlü tuttuk. Kurum dışı iletişimde özellikle yerel medya ile ilişkilerimizi artırarak, AVM'mizde meydana gelen olumlu gelişmelerin basında daha fazla yer almasını ve halkımızın bilgi sahibi olmasını sağladık. Planın diğer önemli bir fonksiyonu da, alınacak güvenlik tedbirlerini ve güven artırıcı önlemleri kapsıyor. AVM güvenliği bağlamında; emniyet birimleri ile işbirliği yaparak ve ilave güvenlik önlemleri alarak, müşterilerimizde güvenlik ile ilgili tereddütlerin giderilmesini ve AVM'mize olan güvenin artmasını sağladık. Kurum içi iletişim kapsamında, özellikle mağaza sahiplerine ve çalışanlarına, aldığımız güvenlik önlemleri ve bu kapsamda yaptığımız çalışmalar hakkında bilgi sunduk. Ayrıca bazı kiracılarımıza sağladığımız kira ödeme kolaylıkları, kurun sabit tutulması ve bazı kiracılarla Türk Lirası üzerinden yaptığımız kira sözleşmeleri, AVM'mizdeki kiracıların, krizin etkilerini çok fazla hissetmeden ticari faaliyetlerini yürütmelerine yardımcı oldu” diyerek devam etti. 

“CRM UYGULAMALARIMIZ KRİZDEN GÜÇLENEREK ÇIKMAMIZA OLANAK TANIDI”
“Erzurum Palerium AVM bölgede, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile sosyal sorumluluk projelerine önem veren bir AVM olarak ön plana çıkıyor. Bu kapsamda, yukarıda bahsettiğimiz kriz yönetim uygulamalarımıza ilave olarak; AVM'mizde icra ettiğimiz fotoğraf ve resim sergileri, kitap imza günleri, sağlıklı yaşam, vergi bilinci, sosyal güvenlik vb. konularda halkımızı bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetleri ile ilgili çeşitli kamu kurumlarıyla ortaklaşa icra ettiğimiz sosyal sorumluluk projeleri, alışverişlerde hediye ettiğimiz sinema bileti ve kitap hediye kampanyaları ile mağazalarımızın cazip indirim kampanyaları, ziyaretçi sayımızda ve mağaza cirolarında artış yaşanmasına olanak tanıdı. Ayrıca, mağaza karmamızı güçlendirmek amacıyla yaptığımız görüşmeler sonucu değerli bazı markaların AVM'mizde yer almasını sağladık” diyen Keskin, “CRM uygulamalarımız, yarattığımız müşteri sadakati ve kurum imajımızı artıran bu çalışmalar ve Kriz Yönetim Planı kapsamında aldığımız tedbirler, krizin etkisinin çok çabuk giderilerek, hem ziyaretçi sayımızda artış yaşanmasına hem de AVM'mizdeki mağazaların birçoğunun cirolarında geçen yıla göre artış görülmesini sağladı ve Erzurum Palerium AVM olarak krizden güçlenerek çıkmamıza olanak tanıdı” dedi. 
Son olarak gelecek döneme yönelik görüşlerini bildiren Keskin, “Doğu Anadolu'da Erzurum dışında çevre il ve ilçeler ile İran'dan önemli sayıda ziyaretçisi olan bir AVM olarak, ziyaretçilerimizi memnun edecek kampanya ve etkinliklerimizi artırarak devam ettireceğiz” dedi. 

 

“SHOPPING MALL DIRECTORS AND RETAILERS MUST DEFINITELY MAKE A CRISIS MANAGEMENT PLAN!”
Stating that “Recent political and economical developments and terror attacks which occur in crowded places leading to loss of lives of many innocent people in our country make people avoid going to crowded places and so the number of Shopping mall visitors gradually decreased” Musa Keskin, Director General of Erzurum Palerium Shopping Mall also expressed that “Therefore, political and economical developments must definitely be followed closely in order to forecast potential crises which may occur in our country and in global markets, to take the necessary precautions in advance and to eliminate the negative impacts of these crises. Retail sector directors and Shopping mall Managements must definitely make a crisis management plan and develop a proactive course of action against those crises prior to their emergence” and continued as the following: “One of the most important functions of a crisis management plan is its relation with the public and the press. As Erzurum Palerium Shopping Mall, we maintained a very strong communication inside and outside of our company within the scope of our crisis management plan. We enabled much more coverage in the press for positive developments in our shopping mall and informed our public much more thoroughly by increasing our relations especially with the local media in the outside communication. Another important function of the plan is the precautions, which will be taken for security and safety. With regard to Shopping Mall Security, we overcame the hesitations of our customers on security issues and increased their trust on our Shopping Mall through cooperation with the police force and by taking additional precautions. Within the scope of in-house communication, especially the owners and staff of the stores were informed about these security precautions and relevant studies. Moreover; our tenants could continue their business activities without feeling the impacts of the crisis with the help of some opportunities which we offered to some of our tenants such as facilitating the payments, fixing the currency rate, signing lease agreements on Turkish Lira etc.”. 

“OUR CRM APPLICATIONS ENABLED US TO OVERCOME THE CRISIS BY GETTING MORE AND MORE POWERFUL”
Keskin also stated that “Erzurum Palerium Shopping Mall emerges in the region as a Shopping Mall which pays much attention to cultural and artistic activities as well as social responsibility projects. In this regard; we could achieve an increase in the number of visitors and turnovers of the stores through exhibitions of photograph and painting, autograph sessions, informative sessions on healthy life, tax liability, social security etc. which are held in our Shopping Mall, social responsibility projects which are co-conducted together with various public institutions and organizations, cinema tickets and books which are given as a gift to the customers as well as inviting discount rates in our stores in addition to our crisis management applications the mentioned above. Furthermore; we enabled to include some valuable brands in our shopping mall as a result of the meetings in order to strengthen these brand groups” and continued as the following: “These studies which increase the customer loyalty and our corporate image as well as our CRM applications and the precautions which we take within the scope of Crisis Management Plan enabled both an increase in the number of the visitors coming to our shopping mall by quickly removing the negative impacts of the crisis and an increase in turnovers of many stores compared to the previous year. So that, we could overcome the crisis by getting more and more powerful”. 
Finally, Keskin delivered his opinions on the future periods and said: “As a Shopping Mall located in East Anatolian Region and having a serious number of visitors coming from outside of Erzurum, from the surrounding cities and districts as well as from Iran, we will continue our campaigns and activities which will satisfy our customers”. 

ÜST